Lyžařská oblast Wilder Kaiser - Brixental

Klenot jménem Wilder Kaiser / Brixental

Lyžařská oblast s názvem SkiWelt Wilder Kaiser / Brixental patří k vůbec nejrozsáhlejším komplexům alpského lyžování v celém Rakousku. Z geografického pohledu jde současně o nejrychleji dosažitelnou lyžařskou oblast pro milovníky sjezdového lyžování z České republiky. Proto je vcelku zarážející, že sjezdaři z České republiky ji neznají a Čechů se na zdejších svazích ani uprostřed hlavní lyžařské sezóny nepohybuje. Tento stav je však naprosto v rozporu s výsledky mnoha lyžařských testů. Nejen zahraniční odborníci označují SkiWelt jako jedno z nejlepších lyžařských středisek nejen v rakouských Alpách, ale dokonce na celém světě.

Lyžařská mapa oblasti Wilder Kaiser - Brixental

Tři stovky kilometrů sjezdovek

Kvalitní sjezdové tratě tady vytvářejí hustou a propletenou síť. SkiWelt se může pyšnit celkovou délkou 300 kilometrů sjezdovek, což je i na celosvětové poměry úctyhodné číslo. Lyžaře tady vzhůru na sjezdovky dopravují moderní a vysokorychlostní lanovky a lyžařské vleky. Dlouhé fronty před cestou na svahy jsou tu i uprostřed hlavní lyžařské sezóny spíše výjimečné. Vedle zmíněné lyžařské infrastruktury získává SkiWelt body při testování lyžařských oblastí i za vysokou jistotou přírodní sněhové pokrývky. K dalším zmiňovaným kladům pak patří kupříkladu i typická rakouská gastronomie. To vše pak jen podtrhují příznivé ceny za lyžování a bohatá nabídka hotelů, penzionů, apartmánů a dalších ubytovacích kapacit všech cenových kategorií.

Masiv Wilder Kaiser

Ve stínu Wilder Kaiser

Lyžařské terény v oblasti SkiWeltu se vinou po téměř bezlesých vrcholcích hor, sevřených mezi městečky Ellmau, Scheffau, Söll am Wilden Kaiser a Brixen im Thale. A na to vše shlíží mohutný a již z dálky rozpoznatelný skalní masiv Wilder Kaiser. Tato nepřehlédnutelná dominanta konec konců dala zdejšímu lyžařskému ráji i jméno. Sjezdovky jsou tady dostatečně prostorné a současně členité, takže ani dobří sjezdaři se tu určitě nezačnou nudit. Svezení je příjemné a tratě jsou velice přehledné. Většina zdejších sjezdovek je v lyžařských mapách označena červenou barvou a jde tudíž o technicky středně náročné sjezdy. Líbit se tady bude jak lyžařům, kteří toho zatím moc nenajezdili, tak i zkušeným a zdatným sjezdařům. Hodně přes polovinu sjezdovek je tady možné najít nad hranicí lesa v horních partiích lyžařského areálu. Většinou jde, co do jejich délky, o kratší až středně dlouhé tratě. Ty opravdu dlouhé sjezdy až k údolním stanicím centrálních lanovek je však možné nalézt ve všech 7 skiareálech.

Vrchol Hohe Salve

Lyžařská paráda na hoře Hohe Salve

Propletenec téměř tří stovek kilometrů sjezdových tratí je skvělým místem k lyžování pro všechny, kdo si chtějí zimu skutečně užít. Nejen že se každý z návštěvníků lyžařské oblasti Wilder Kaiser - Brixental sveze po perfektně upravených sjezdovkách a na svahy jej budou přepravovat moderní lanovky. Navíc se sjezdaři mohou během jízdy či při zastávkách na svahu kochat jedinečnými výhledy na okolní alpské vrcholky. Středobodem oblasti SkiWelt je vrchol Hohe Salve. Právě na něm je také koncentrováno nejvíce sportovně laděných tratí v regionu. Milovníci sjezdového lyžování se na vrchol Hohe Salve mohou dostat přímo z obcí Söll am Wilden Kaiser a Hopfgarten, ležících na jeho úpatí. Sjezdaři, kteří se rozhodli využít možnosti ubytování v o něco vzdálenějších obcích Scheffau a Ellmau, to budou mít na lyžování na Hohe Salve o něco dále.

Dojet na lyžích lze prakticky až do Kitzbühelu

Profil lyžařské oblasti SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental je dosti členitý. Cestování mezi jednotlivými lyžařskými areály je tak časově poměrně náročné. Proto spojení mezi skiareály zajišťují moderní lanovky s vysokou přepravní kapacitou. Milovníci alpského lyžování tady tak nemusejí trávit mnoho času ani čekáním na lanovku a ani cestou samotnou. Rychlá přepravní zařízení se starají o pohodlnou a svižnou jízdu co cílových stanic. Cesta z jednoho konce celé lyžařské oblasti na druhý se s vybudováními vysokokapacitních páteřních lanovek výrazně zkrátila. Lyžaři, kteří rádi experimentují a zkoušejí neustále nové věci, si tady určitě přijdou na své. S nazutými lyžemi se mohou dostat kupříkladu z hřebene, táhnoucího se nad vesničkou Westendorfem, až ke světoznámému lyžařskému středisku Kitzbühelu.

Vrchol Hartkaiser

Oblíbený vrchol Hartkaiser nad Ellmau

U severovýchodního okraje oblasti Wilder Kaiser - Brixental leží malé a příjemné turistické městečko Ellmau. Přijíždějící turisté poznají tuto obec již z dálky, neboť jeho dominantou je malebný kostelík přímo v centru. Na nedaleký vrcholek Hartkaiser je možné se z Ellmau nechat vyvézt moderní kabinkovou lanovkou. Po několikaminutové cestě se lyžaři dostanou na vrchol, odkud se jim naskytne nádherný výhled po blízkém i vzdálenějším okolí. Ať se odtud rozhlédnou kamkoliv, všude je možné spatřit ostře řezané vrcholky okolních hor. Při pohledu na sever určitě zaujme masiv Wilder Kaiser, opačným směrem je pak k vidění hřeben Taur. Vrchol Hartkaiser, podobně jako celý hřeben, po jehož svazích se spouštějí dolů místní sjezdovky, by se dal označit jako jedna gigantická vyhlídková terasa.

Z vrcholu Hartkaiseru, od horní stanice lanovky, se do všech směrů rozbíhá hned několik sjezdových tratí. K nejpopulárnějším z nich určitě patří několik červeně značených tratí se střední technickou obtížností. Pak záleží jen na každém ze sjezdařů, zda se dolů do údolí vydá po lehčích sjezdovkách, nebo dá přednost sportovnější jízdě na těch prudších. Lyžaři, kteří rádi objevují nové sjezdařské terény, se tu budou určitě cítit jako ryba ve vodě. Pokud se vypraví na nejbližší horský hřeben, zjistí, že za ním leží další. A až zdolají i ten, otevře se před nimi údolí a na jeho opačném konci další hřeben. O regionu Wilder Kaiser - Brixental se dá jednoduše říci, že tady se dá vždy někam pokračovat. Největší lyžařská oblast v Rakousku SkiWelt je totiž jedním velkým a nekonečným skisafari, které bude své zkušenější návštěvníky bezpochyby bavit po několik dní.

Dominanta Hohe Salve

Již z dálky dobře viditelnou dominantou celé oblasti je vrcholek s názvem Hohe Salve. Díky své nadmořské výšce jde jednoznačně o nejlepší možnost pro vyhlídku v širokém okolí. Vrchol Hohe Salve je zcela bez stromů a protože vyčnívá nad okolní hory, naskýtají se odtud jedinečné výhledy po blízkém i vzdálenějším okolí. Když je dobrá viditelnost, dá se odtud dohlédnout až na nejvyšší horu Rakouska Grossglockner. I z vrcholu Hohe Salve se mohou sjezdaři spustit do všech směrů po vcelku prudkých a sportovně laděných tratích. A právě na Hohe Salve jsou k nalezení ty nejsportovnější tratě z celé oblasti. Hohe Salve však není jen pro ty nejlepší jezdce. Za zmínku určitě stojí kupříkladu i malebná kaplička na vrcholu. Kdo by chtěl zažít něco výjimečného, určitě by neměl vynechat návštěvu zdejší horské chaty. Její venkovní terasa má totiž podobu otáčivého pódia. Při konzumaci oběda nebo jen lehké svačinky se tady hosté mohou kochat nádherným 360-ti stupňovým panoramatem. A aby nebylo výhledů málo, rozhlížet se po okolí se dá i na toaletách s prosklenými stěnami.

Údolí Brixental

Údolí Brixen

Lyžařská oblast SkiWelt však nejsou pouze sportovní sjezdovky na hoře Hohe Salve samotné či v jejím bezprostředním okolí. Další koncentrace vynikajících terénů pro sjezdové lyžování je k nalezení na horském masivu pouze několik kilometrů jižním směrem vzdáleného od nejvyšší hory. Hřeben se zvedá k nebi mezi městečky Brixen im Thale a Westendorf v údolí Brixental. Aby se příznivci sjezdového lyžování dostali z Hohe Salve do údolí Brixental, musí se nejprve spustit z jejího vrcholu do údolí. Poté se pak musí z Brixenu nechat vyvézt dlouhou kabinkovou lanovkou po protějším svahu Choralpe. Ve srovnání s lyžařským areálem okolo Hohe Salve je údolí Brixen daleko klidnější částí oblasti SkiWelt.

Z Aschau až do Kitzbühelu

Rafinovaně propojené sjezdovky a navzájem napojené lanovky odvedou lyžaře dále do klidného nitra lyžařské oblasti Brixental. Zde se pak ocitnou v jednom z dalších malebných horských údolí v Rakousku. Dole, na jeho dně, leží roztomilá vesnička Aschau. A právě z ní je možné se skibusem dopravit do sousedního lyžařského komplexu Kitzbühel / Kirchberg. V tomto světoznámém lyžařském areálu si mohou sjezdaři užívat jízdu na dalších téměř 180 kilometrech prvotřídních sjezdových tratí. Dokonce se tu dá koupit i společný skipas pro oblasti SkiWelt a Kitzbühel.

Garance sněhu

Přírodní sněhový pokrývka v regionu Wilder Kaiser je garantována jeho příznivou nadmořskou výškou. Většina zdejších hor jen těsně přesahuje kótu 1.500 metrů. Jen vrchol Hohe Salve a ještě hřeben nad obcí Westendorf se blíží hodnotě 2.000 metrů. Oblevami ohrožené svahy, které jsou orientovány jižním směrem, jsou vybaveny moderním zařízením pro výrobu umělého sněhu. Voda pro sněžná děla je čerpána z mohutných vodních nádrží. Jejich kapacita je dostatečná na to, aby mohly být všechny hlavní sjezdovky plně zasněženy během pouhých tří dnů.

Oficiální web oblasti SkiWelt.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License